Naše nová kolekce brouků je skvělým vstupem do světa Merkuru pro všechny začínající stavitele. Stavebnice začínají na obtížnosti 2/5. Zručnější děti dokáží tedy stavebnici sestavit úplně sami, případně za minimální pomoci rodičů u dílků, kde je zapotřebí trochu více síly k ohnutí dílku. Ke každému broukovi je součástí balení návod i nářadí k sestavení. Darujte pod stromeček stavebnici, která vydrží věky!
S kolekcí dinosaurů můžete plynule navázat na jednodušší stavebnice brouků. Obtížnost se pohybuje kolem 3/5. S pomocí rodičů, ale dokážou dinosaury postavit i děti, které s Merkurem teprve začínají. Postavíte je všechny? Nebo dokonce vymyslíte jiného? Fantazii meze neklademe a s Merkurem, jehož dílky jsou univerzální v každém balení, je všechno možné! Pořiďte si pod stromeček stavebnici, která se stále vyrábí v Čechách.
V dnešní digitální době tráví děti stále více času u obrazovek, což může negativně ovlivnit jejich fyzický i psychický vývoj. Jak ale děti motivovat k aktivitám mimo virtuální svět? Stavebnice Merkur nabízí ideální alternativu, která rozvíjí kreativitu, logické myšlení a jemnou motoriku, a zároveň přináší radost z tvoření. Proč byste měli zvážit odložení tabletů a telefonů a dát přednost tradičním hračkám? Dozvíte se v našem článku.
Dnešní digitální doba přináší množství informací a nových možností, ale zároveň i nové výzvy pro rodiče. Podle nejnovějších výzkumů tráví děti průměrně více než 3,5 hodiny denně u obrazovek. Nadměrný čas strávený před digitálními zařízeními má prokazatelně negativní dopady na fyzický i psychický vývoj dětí. Studie vědců z Dětské nemocnice v Cincinnati například ukázala, že děti ve věku 3–5 let, které byly často vystaveny obrazovkám, měly sice rozvinutější oblast pro zpracování vizuálních vjemů, avšak docházelo u nich ke zhoršení jazykových, sociálních a motorických schopností.
Závislost na telefonu, známá jako nomofobie, se nevyhýbá ani dětem. Tento chorobný strach ze ztráty telefonu, signálu nebo nedostupnosti je stále častější. Mezi varovné signály, že dítě může trpět nomofobií, patří například:
Indičtí vědci zjistili, že u mladistvých ve věku 13–18 let trpí mírnou formou nomofobie třetina respondentů, středně těžkou polovina a vážnou formu má 14 % teenagerů.
Jedním z nejlepších způsobů, jak děti odlákat od obrazovek a nabídnout jim smysluplnou alternativu, jsou aktivity, které podporují přirozený rozvoj a kreativitu. Stavebnice Merkur jsou ideálním nástrojem – pomáhají rozvíjet logické myšlení, jemnou motoriku, fantazii, trpělivost i kreativitu. Navíc podporují komunikaci, kdy děti sdílejí své výtvory s rodiči nebo vrstevníky. Podívejme se blíže na to, jak stavebnice Merkur přispívají ke zdravému rozvoji dětí a proč stojí za to na chvíli odložit telefon nebo tablet a vrátit se k tradičním hrám.
Stavebnice Merkur jsou osvědčenou hračkou již více než 100 let a skvělou alternativou k technologiím. Díky promyšleným konstrukčním možnostem rozvíjí logické myšlení, podporují kreativitu a učí děti trpělivosti. Jednotlivé díly, které děti musí pečlivě sestavovat, podporují jemnou motoriku a přispívají k rozvoji koordinace pohybů rukou a očí.
Děti při hraní se stavebnicí Merkur prožívají různé herní scénáře. Mohou stavět realistické modely budov, strojů nebo vytvářet nové vynálezy podle vlastní fantazie. Tím si rozvíjejí schopnost řešit problémy a kreativně přemýšlet. Merkur také umožňuje sestavit složité konstrukce, které vyžadují spolupráci více dětí. Díky tomu si osvojují důležité sociální dovednosti, jako je komunikace, vzájemná podpora a týmová práce.
Stavebnice Merkur nejsou jen zábavou, ale i příležitostí k učení. Podporují rozvoj klíčových dovedností, jako je kreativita, technické myšlení a schopnost řešit problémy. Děti se učí, jak jednotlivé komponenty sestavit do funkčních modelů, což je stimuluje k rozvoji technických dovedností a představivosti.
Složité konstrukce stavebnic také učí děti trpělivosti a soustředění. Práce s jednotlivými díly vyžaduje pečlivost, přesnost a dlouhodobé soustředění. To pomáhá při rozvoji vytrvalosti a schopnosti překonávat překážky. Merkur je proto ideální volbou, jak děti povzbudit ke zdravému rozvoji v bezpečném a podnětném prostředí.
Nadměrné používání digitálních technologií představuje pro děti značné riziko, které se projevuje v mnoha oblastech – od kognitivních dovedností, přes fyzické zdraví až po sociální vazby. Dlouhodobé sledování obrazovek může vést k problémům, jako je snížená schopnost soustředění, problémy se spánkem nebo zhoršené sociální vztahy.
Podpořte u dětí aktivity, které jim přinesou opravdový užitek. Stavebnice Merkur je jednou z možností, jak dětem nabídnout zábavu, která zároveň podporuje zdravý vývoj, rozvíjí jemnou motoriku, kreativitu i technické dovednosti. Pomozte svým dětem najít vyvážený přístup k trávení volného času a vyberte jim hračky, které mají opravdovou hodnotu.
Jakožto odborník, který se zabývá s dopadem moderní technologie na lidský mozek, respektive jak negativně ovlivňují digitální obrazovky vývoj mozku u dětí, velice souhlasím se vším v uvedeném textu.
Všichni se shodneme na tom, že vývoj dětského mozku určí budoucnost dítěte pro jeho celý dospělý život. Specificky jedná se o schopnost umět přemýšlet, řešit problémy, a hlavně schopnost uvažovat kriticky. K tomu vedou přesně techniky, o kterých se text zmiňuje: produkt totiž kultivuje imaginaci, trpělivost, manuální zdatnosti a kreativitu. Jedná se o evolučně dané schopnosti, které se právě musí vypěstovat, aby dítě vyrostlo do prosperujícího a šťastného dospělého. Výzkumy jasně dokazují, že právě dnešní digitální svět, který pro děti spočívá převážně ve ztrátě nesčetných hodin v sociálních sítích anebo video her, podkopává tyto nezbytné vývojové kroky nejen na psychologické a intelektuální úrovni, ale dokonce i na ty anatomické; mozky dětí, kteří stráví čas na obrazovce do slova vypadají jinak a fungují jinak, než u zdravých dětí.
K tomu, že produkty jako stavebnice Merkur podporují zdravý vývoj dětí, není pochyb. Dodal bych ale, že pro nejoptimálnější vývoj dětí je třeba začít u rodičů. Je důležité, aby si rodiči uvědomili svou jednu a hlavní životní povinnost – věnovat se osobně svým dětem, a nikoliv vlastnímu mobilnímu telefonu. Právě kombinace společného hraní a výuky vytvoří ty nejlepší podmínky pro zdravé dítě a pro zdravou rodinu.
MUDr. Martin Jan Stránský
Nebo si najděte váš oblíbený.